Klanten

Alucol

Positionering en implementatie

De corebusiness van Alucol is het anodiseren en kleuren van aluminium. Het bedrijf bestaat sinds 1971 en inmiddels werken er zo’n 120 mensen. Wat maakt Alucol uniek en onderscheidend in de markt? 

In een aantal strategische sessies formuleerde mi68 een nieuwe merkambitie. Alucol is op de 7,5 meterlijn beter en sneller dan anderen. Alucol is uniek als het gaat om de behandeling van lang en zware onderdelen op een lijn van 22 meter. Nergens anders in de wereld kan aluminium geanodiseerd worden tot een lengte van 22 meter. Alucol hebben we begeleid in het formuleren van een merkambitie en de vertaling naar de markt en nieuwe doelgroepen. De nieuwe slogan ‘custom anodising power’ verwijst naar de excellente prestatie die Alucol levert aan haar klanten. En hiermee geven zij het anodiseren en vooral hun klant ‘power’.

De nieuwe positionering hebben we vervolgens gedeeld met de medewerkers in een interactieve workshop om zo een gedragen ambitie te krijgen. Er is een vertaling gemaakt naar een nieuw logo en huisstijl. mi68 ondersteunde bij de introductie hiervan bij de klanten van Alucol en ondersteunde bij een nieuw salesplan.

© 2018 | mi68 waardecreatie & leiderschap
Created by