Strategiesessie (2 sessies à 2 uur) over de positionering en profilering van de organisatie inclusief strategisch paper met aanbevelingen
Strategisch paper
- Hoe gaan we de organisatie positioneren? Zodat we in bepaalde markten en segmenten voor bepaalde doelgroepen het beste aanbod hebben.
- Je kunt niet altijd en overal voor iedereen het beste aanbod hebben. Keuzes maken is daarom een voorwaarde voor het ontwikkelen van onderscheidend vermogen.
- Merkambitie: wat is de merkambitie van de organisatie? Het creëren van een merkambitie ontstaat uit het samenspel tussen drie cruciale vragen:
- Wat wil de klant? - relevantie
- Waarin blinken wij uit? - competenties
- Wat doen we anders dan de concurrentie? - onderscheidend vermogen
- Richtlijnen voor communicatie opstellen aan de hand van het communicatiegrid op basis van de twee dimensies aankoopmotivatie en betrokkenheid. Op basis hiervan stellen we creatieve richtlijnen op voor reclame.
- Verkoopstrategie. Bepalen in welke markten het product of de dienst wordt aangeboden. Wat is de prijspolitiek en op welke wijze wordt het product aangeboden? Wat is de meest efficiënte methode om binnen afzienbare tijd verkopen te realiseren? Hoe gaan we dat aanpakken?
- Missie, visie, kernwaarden en doelen van organisatie vaststellen